مقالات

لیست کامل هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲

هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲

بررسی و برآورد هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ اگرچه در ابتدا ممکن است کمی ترس‌آور باشد، اما قطعاً با برآوردی درست و منطقی از هزینه‌ها، بهتر می‌توان برای همه امور مراسم برنامه‌ریزی کرد.
چنانچه این کار پیش از برگزاری مراسم صورت گیرد قطعاً می‌توان برخی از هزینه‌های غیر ضروری را فاکتور گرفت.
در ادامه ابتدا به یک سؤال اصلی، اینکه چه کسی مسئول پرداخت هزینه‌های عروسی است پاسخ داده می‌شود. سپس ریز هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ به همراه توضیحات تکمیلی ارائه می‌شود.

هزینه عروسی با چه کسی است؟

پاسخ متلقی برای این سؤال وجود نداشته و ندارد، چراکه این موضوع در مناطق مختلف و از گذشته تا به حال دست‌خوش تغییرات بی‌شماری بوده است.

در گذشته معمولاً بیشتر مرسوم بود که کلیه هزینه‌های عروسی را خانواده داماد پرداخت کنند و خانواده عروس در این مورد مشارکتی نمی‌کردند. البته باز هم در برخی از مناطق، همچنان این رسم و رسوم پابرجاست است.

در برخی از مناطق هم هزینه‌های مراسم عقد با خانواده عروس است و باقی هزینه‌های عروسی بر عهده خانواده داماد قرار می‌گیرد. همچنین در برخی از مناطق، مخصوصاً مناطق شمالی کشور، هر کدام از خانواده‌های عروس و داماد، هرکدام هزینه مهمانان خود را پرداخت می‌کنند که البته در این مواقع نیز برخی از هزینه‌ها همچون لباس عروس و آرایشگاه و ماشین عروس و فیلمبردار و… باز هم برعهده خانواده داماد است.

هزینه عروسی با چه کسی است؟

در چند سال اخیر با بالا رفتن هزینه‌ها بسیاری از این رسم و رسومات تغییر کرده‌اند و معمولاً چنین است که هر دو خانواده با یکدیگر در هزینه‌ها مشارکت می‌کنند.

بدیهی است که با مشارکت هر دو خانواده فشار کمتری به هرکدام از خانواده‌های عروس و داماد وارد می‌شود و برنامه‌ریزی‌های بهتری صورت می‌گیرد.

برای بررسی هزینه‌های مراسم عقد بهتر است به بلاگ هزینه مراسم عقد با کیست مراجعه کنید.

هزینه‌های مراسم عروسی ۱۴۰۲شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها گا‌هاً بسیار ترس‌آور شده است و بسیاری از عروس و داماد‌ها را از گرفتن مراسم عروسی منصرف کرده است. اما بی‌شک با برآورد صحیح و منطقی از هزینه‌ها می‌توان مراسم مطلوبی را برگزار کرد. در ادامه به بررسی هزینه‌های مراسم عروسی ۱۴۰۲پرداخته می‌شود.

مهم‌ترین هزینه‌های عروسی عبارتند از:

هزینه رزو تالار پذیرایی

مهم‌ترین و سنگین‌ترین خرج عروسی ۱۴۰۲ را می‌توان هزینه باغ و یا تالار عروسی دانست. البته با توجه به امکانات باغ و تالار پذیرایی این هزینه‌ها متغیر است. بدیهی است که چنانچه عروس و داماد به دنبال یک مراسم لاکچری در محیطی خاص باشند لازم است هزینه بیشتری پرداخت کنند. البته معمولاً تالار‌ها و باغ‌های پذیرایی از قبل ریز تمام هزینه‌ها را در اختیار عروس و داماد قرار می‌دهند و آن‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اند برخی از گزینه‌های پیشنهادی را حذف یا به نحو دیگری آن‌ها را درخواست کنند.

مرکز تشریفات عقد و عروسی ماه گاردن به جهت احترام و ارزش بالایی که برای عروس و داماد‌ها قائل است، ترتیبی داده که هزینه‌های باغ و تالار با بهترین قیمت در اختیار زوجین جهت مراسم عقد و عروسی قرار گیرد.

از این رو چه به دنبال یک مراسم لاکچری باشید و یا اینکه قصد برگزاری مراسم عروسی کم هزینه در سال ۱۴۰۲ را داشته باشید، مرکز تشریفات ماه گاردن برای شما پیشنهادات مناسبی ارائه خواهد داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه رزرو باغ و تالار ماه گاردن با شماره‌های تلفن‌های۰۹۱۲۳۶۸۶۵۱۳/۰۹۳۶۸۸۲۹۹۶۵ تماس بگیرید.

هزینه شام عروسی

از دیگر هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ که از موارد ضروری نیز محسوب می‌شود، هزینه شام عروسی است. این مورد نیز با توجه به نوع غذا و دسر و نوشیدنی‌هایی که سرو می‌شوند قیمت متفاوتی دارد و از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان را می‌توان به عنوان هزینه شام عروسی برای هر فرد در نظر گرفت.

هزینه شام عروسی

هزینه کیک عروسی

از دیگر هزینه‌های مراسم عروسی ۱۴۰۲، هزینه کیک عروسی است. کیک عروسی کیلویی محاسبه می‌شود و چنانچه در ابعاد بزرگ و یا همراه با طراحی خاصی باشد، قطعاً قیمت آن هم متفاوت است. اما قیمت تقریبی که می‌توان برای آن لحاظ کرد برای هر نفر ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه می‌برد.

هزینه گیفت عروسی

یکی دیگر از هزینه‌های مراسم عروسی، هزینه گیفت عروسی است.
البته گیفت عروسی از جمله مواردی است که در برگزاری یک مراسم عروسی کم هزینه ۱۴۰۲ امکان فاکتور گرفتن آن وجود دارد اما چنانچه عروس و داماد با هزینه آن مشکل نداشته باشند. از ۲۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر فرد هزینه دارد.

هزینه گیفت عروسی

برای زیباتر کردن هرچه بیشتر مراسم عرسی خود می‌توانید از گیفت عروسی دست ساز استفاده کنید.

هزینه اجاره و یا خرید لباس عروس( لباس، کفش، تور، تاج )

یکی از مهم‌ترین مخارج عروسی، هزینه لباس عروس و متعلقات آن است. البته هزینه اجاره و خرید لباس عروس متفاوت است و جالب‌تر اینجاست که معمولاً تفاوت بارزی بین قیمت خرید و اجاره نیست و اکثر عروس و داماد‌ها تصمیم می‌گیرند لباس عروس را بخرند و پس از برگزاری مراسم آن را بفروشند. معمولاً قیمت لباس عروس به همراه متعلقات آن بین ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون متغیر است.

هزینه اجاره و یا خرید لباس عروس( لباس، کفش، تور، تاج )

هزینه خرید لباس داماد( کت و شلوار، کفش، کمربند، کراوات، گیره کراوات)

هزینه خرید لباس داماد نیز از جمله هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ است که بایستی لحاظ شود. البته لباس داماد برخلاف لباس عروس، بعد از مراسم نیز قابل استفاده است. هزینه لباس داماد نیز بین ۵ میلیون تا ۲۰ میلیون متغیر است.

هزینه خرید لباس داماد

ایده های کاربردی درمورد لحظه ورود عروس و داماد به تالار

هزینه آرایشگاه عروس

هزینه آرایشگاه عروس با توجه به میکاپ و تبحر میکاپ آرتیست و البته مکان آرایشگاه از یک میلیون تا ۸ میلیون متغیر است.

هزینه آرایشگاه داماد

هزینه آرایشگاه داماد نیز با توجه به میزان تبحرآرایشگر و خدماتی که ارائه می‌شود از ۵۰۰ هزارتومان تا ۳۰۰۰ متغیر خواهد بود.

هزینه میوه مراسم عروسی

این مورد نیز با توجه به تنوع میو‌هایی که در نظر گرفته می‌شود باید محاسبه شود اما به طور معمول بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر مهمان هزینه نیاز دارد.

دیزاین میوه عروسی

برگزاری مراسم با هزینه کمتر امروزه دغدغه خیلی از زوجین شده به همین دلیل توصیه مکینم بلاگ عروسی کم هزینه را مطالعه کنید.

هزینه شیرینی مراسم عروسی

این مورد با توجه به نوع شیرینی و تعداد در نظر گرفته شده برای هر نفر متغیر است. به عنوان مثال هزینه یک مدل شیرینی قطعاً از ۳ مدل کمتر می‌شود. به طور تقریبی هزینه‌ای معادل ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار هم باید به ازای هر فرد برای شیرینی مراسم در نظر گرفت.

هزینه شیرینی مراسم عروسی

هزینه تزئین ماشین عروس

هزینه تزئین ماشین عروس نیز جزء لیست خرج عروسی ۱۴۰۲ باید در نظر گرفته شود. هزینه‌ای که برای این مورد باید لحاظ شود بین ۲ تا ۱۰ میلیون است.

هزینه تزئین ماشین عروس

هزینه لوازم شخصی عروس و داماد

به لیست مخارج عروسی، هزینه لوازم شخصی عروس و داماد را نیز بایستی اضافه کرد. البته این مورد کاملاً سلیقه‌ای است و بسته به نوع لوازم شخصی که هر کدام از زوج‌ها استفاده می‌کنند بستگی دارد. اما در کل هزینه‌ای بین ۲ تا ۵ میلیون نیز برای این مورد بایستی کنار گذاشته شود.

هزینه گل‌آرایی و یا بادکنکآرایی ورودی عروس و داماد

در واقع مهم نیست مراسم در کجا برگزار شود، چراکه گل‌آرایی و بادکنک‌آرایی از موارد ضروری عروسی نبوده اما زیبایی خاصی به مراسم عروسی می‌دهد و در فیلم و عکس‌ها نیز بسیار زیبا ثبت می‌شود.

هزینه گل‌آرایی و یا بادکنکآرایی ورودی عروس و داماد

در بسیاری از باغ تالار‌ها همچون ماه گاردن، کادری متخصص و خوش ذوق این اقدامات را مطابق سلیقه عروس و داماد‌ها انجام می‌دهند. هزینه این مورد نیز با توجه به نوع سفارش هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ متفاوت است. جهت مشاهده نمونه‌کار‌های مجموع به سایت www.mahgarden.com مراجعه کنید و همچنین جهت استعلام قیمت با شماره تلفن‌های تلفن‌های۰۹۱۲۳۶۸۶۵۱۳/۹۳۶۸۸۲۹۹۶۵ تماس بگیرید.

هزینه آتش بازی

از جمله مواردی که در لیست منو‌های اکثر باغ تالار‌ها وجود دارد مراسم آتش بازی است. این مراسم اگرچه از نظر برخی از افراد جزء هزینه‌های غیر ضروری محسوب می‌شود اما به مراسم عقد و عروسی هیجان خاصی می‌دهد و معمولاً مهمانان از آن لذت می‌برند و در فیلم عروسی نیز تصاویر زیبایی به یادگار می‌ماند.
هزینه آتش‌بازی معمولاً از ۲ میلیون به بالا است. البته ممکن است با کم کردن برخی از موارد این هزینه را به کمتر نیز کاهش داد.

باغ تالار ماه گاردن نیز در لیست خدمات خود این مورد را لحاظ کرده است و به بهترین شکل نیز آن را اجرا می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های۰۹۱۲۳۶۸۶۵۱۳/۹۳۶۸۸۲۹۹۶۵ تماس بگیرید.

هزینه نور پردازی برای استیج رقص

از جمله هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ که اغلب عروس و داماد‌ها تمایل به اجرای آن در مراسم عروسی خود دارند، نورپردازی برای استیج رقص است. معمولاً باغ تالار‌ها برای این مورد هزینه جداگانه‌ای لحاظ می‌کنند و حداقل هزینه آن ۵ میلیون تومان به بالاست. البته در صورت تمایل عروس و داماد و برگزاری یک عروسی کم هزینه می‌توان این مورد را فاکتور گرفت.

در انتها توصیه میکنیم بار یمقایسه قیمت ها، بلاگ هزینه های عروسی ۱۴۰۱ را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله مهم‌ترین هزینه‌های عروسی ۱۴۰۲ بررسی شدند. همانطور که توضیح داده شد گا‌هاً برخی از مواردی که در لیست سفارش هزینه‌های عروسی لحاظ می‌شوند جزء هزینه‌های ضروری نیستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را فاکتور گرفت.

البته این مسلم است که همه عروس و داماد‌ها تمایل دارند مراسمی تمام وکمال و بدون نقص را داشته باشند اما بدیهی است که برنامه‌ریزی برای تمامی امور عروسی نیازمند تجربه کافی نیز هست. از این رو مرکز تشریفات ماه گاردن مجموعه‌ای با کادری مجرب و با ذوق و سلیقه تدارک دیده است تا برخی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های مراسمات عقد و عروسی را انجام دهند.

البته در این مجموعه ریز کامل هزینه‌ها کاملاً مشخص است و زوج‌های جوان می‌توانند متناسب با هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اند از بهترین خدمات مجموعه بهره‌مند شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به سایت www.mahgarden.com مراجعه کرد و یا با شماره تلفن‌های۰۹۱۲۳۶۸۶۵۱۳/۹۳۶۸۸۲۹۹۶۵ تماس برقرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *